Zdajemy sobie sprawę, że towarzystwa ubezpieczeniowe często zaniżają wysokość należnych poszkodowanym świadczeń, dlatego nasza firma zajmuje się kompleksową pomocą w odzyskiwaniu odszkodowań komunikacyjnych.
Ubi ius, ibi onus | gdzie prawo, tam obowiązek.
W naszym kraju stawki ubezpieczenia OC nie są wysokie w porównaniu do innych państw Europy. Co za tym idzie, nie są wysokie także odszkodowania. Do tego poziom jakości obsługi szkód jest niestety na bardzo niskim poziomie. Działania te odbywają się nierzadko w sposób łamiący prawo i przepisy.
Jeśli uczestniczyliśmy w wypadku lub kolizji, która nie wydarzyła się z naszej winy, powinniśmy zawiadomić ubezpieczyciela sprawcy tego zdarzenia drogowego. Towarzystwo ubezpieczeniowe przyśle wtedy z wizytą rzeczoznawcę, który dokonuje oględzin strat. Następnie na podstawie sporządzonego kosztorysu zostaje wypłacone odszkodowanie.
Przyznanie środków pieniężnych poszkodowanemu odbywa się zwykle bardzo szybko. Sprawia to, że poszkodowany nie zastanawia się nad tym, czy suma jest adekwatna do wielkości strat i czy na pewno będzie wystarczająca do pokrycia wszystkich kosztów napraw. Warto patrzeć na ręce ubezpieczycielom, gdyż nawet Proama dokonuje zaniżania odszkodowania OC.
Nieuczciwa praktyka jest łatwa do wykrycia, co stwarza szansę na podjęcie starań o uzyskanie dopłaty. Jedną z możliwości jest sprzedanie wierzytelności firmie ubezpieczeniowej, która podejmie samodzielnie walkę z ubezpieczycielem. Klient dzięki temu nie marnuje swojego czasu i środków finansowych. Nie dotyczy go wtedy kwestia załatwiania formalności.
Czynności, których należy dopełnić oraz dokumentów, które należy wypełnić przy roszczeniach związanych z zaniżonym odszkodowaniem OC (np. przez Proama) jest naprawdę spora ilość. Najpierw musimy wystąpić do towarzystwa ubezpieczeniowego o dostarczenie nam kopii dokumentów z akt szkody, w tym kserokopii wyceny kosztu auta, jaką miał przed wypadkiem. Potrzebna będzie także wycena naprawy, protokół oględzin dokonanych przez rzeczoznawcę z fotografiami, a także decyzja o przyznaniu odszkodowania. Wniosek powinien zostać dostarczony pocztą tradycyjną lub elektroniczną, Wymagane jest, aby miał formę pisemną.
Gdy już zostaną nam dostarczone kserokopie wymienionych dokumentów przyjrzyjmy się, jak wygląda sporządzony kosztorys. Zwróćmy szczególną uwagę na to, jaka jest wysokość stawki, która jest przy koszcie robocizny za wykonanie naprawy. Przeważająca część ubezpieczycieli nalicza uśrednioną stawkę, podczas gdy wiadomo, że ceny różnią się w zależności od miasta, standardu warsztatu samochodowego, a nawet rejonu Polski.
Prześledzić należy również wycenę podzespołów. Nierzadką praktyką jest wliczanie w kosztorys części zamiennych będących tańszymi od części oryginalnych. Zaniżanie odszkodowania OC ( przyznawanego np. przez Proama ) to także efekt nieuwzględnienia w wyliczeniach wszystkich szkód, do których doszło oraz faktu, że wartość auta powypadkowego jest znacznie mniejsza od wartości samochodu, który nie przeszedł wypadku.
W sytuacji zauważenia w kosztorysie wymienionych nieprawidłowości prawie pewne jest to, że doszło do zaniżenia odszkodowania OC (np. przez Proama). Poszkodowany może zacząć walkę o dopłatę, pisać odwołania od decyzji i udowadniać sensowność roszczeń. Jest to jednak bardzo trudne zadanie jeśli nie mamy doświadczenia w tego typu sprawach. Prostszym wyjściem z tej sytuacji jest sprzedanie roszczenia. Dzięki temu uzyskamy błyskawicznie pieniądze i unikniemy utarczki z ubezpieczycielem.
Masz pytania w sprawie odszkodowań? Skontaktuj się z nami!
TELEFON
600 096 744
E-MAIL
odszkodowania@ubiius.pl
Pomożemy Ci uzyskać najwyższe odszkodowanie i zadośćuczynienie
Zadzwoń do nas – oddzwonimy!