Zdajemy sobie sprawę, że towarzystwa ubezpieczeniowe często zaniżają wysokość należnych poszkodowanym świadczeń, dlatego nasza firma zajmuje się kompleksową pomocą w odzyskiwaniu odszkodowań komunikacyjnych.
Ubi ius, ibi onus | gdzie prawo, tam obowiązek.
Stawki ubezpieczenia OC w Polsce są stosunkowo niewielkie, jeśli przyrównamy je do innych krajów Europejskich. Niestety ma to bezpośredni wpływ na jakość świadczonych usług ze strony towarzystw ubezpieczeniowych. W Polsce stawki przyznawanych odszkodowań są notorycznie zaniżane i odbywa się to niemal niezgodnie z prawem, zasadami i przepisami.
Jeśli doszło do stłuczki, która nie została spowodowana z naszej winy, trzeba zgłosić się do towarzystwa ubezpieczeniowego, u którego sprawca wypadku wykupił ubezpieczenie OC. W takiej sytuacji musimy czekać na rzeczoznawcę, który przyjedzie ocenić uszkodzenia. Przygotuje także specjalny kosztorys, na którego bazie obliczony zostanie koszt naprawy powstałych zniszczeń, a tym samym wysokość należnego odszkodowania.
Wypłata gotówki następuje stosunkowo szybko, a poszkodowany cieszy się z otrzymanych pieniędzy i nie zastanawia się dokładnie, czy przyznana kwota jest adekwatna do powstałych szkód. Należy dokładnie przeanalizować, czy zgodna ze sztuką naprawa nie przekroczy przyznanego odszkodowania. Nawet duże firmy ubezpieczeniowe, takie jak MTU, niekiedy zaniżają odszkodowanie z OC sprawcy.
Tego typu nieuczciwe praktyki są stosunkowo łatwe do namierzenia i pozawalają na wystosowanie odpowiednich wniosków w sprawie dopłaty. Innym rozwiązaniem może być sprzedaż takiego roszczenia specjalizującej się w tym firmie, która osobie poszkodowanej wypłaci wyższe odszkodowanie, a sama będzie walczyć z ubezpieczycielem. Dzięki temu klient otrzymuje pieniądze bardzo szybko, jest w lepszej sytuacji i zupełnie nie musi martwić się formalnościami i dalszym postępowaniem.
Jeśli chcemy dochodzić roszczeń z tytułu zaniżonego odszkodowania OC (np. przez MTU), to z pewnością musimy przygotować się na wypełnienie ogromnej liczby dokumentów i pism. Jest to między innymi wystąpienie o dostęp do kopii dokumentów z przygotowanych akt szkody, a w nich powinna być załączona kopia wyceny wartości pojazdu przed wystąpieniem uszkodzeń, dokładny i skrupulatnie sporządzony kosztorys naprawy, a także protokół oględzin wykonanych przez rzeczoznawcę i ostatecznie decyzja o przyznaniu odszkodowania w określonej wysokości.
Po uzyskaniu dostępu do wyżej wymienionych dokumentów szczególną uwagę należy zwrócić na kosztorys naprawy. Najistotniejszym kryterium powinien być koszt robocizny, który najczęściej podawany jest uśredniony. Wiadomo, że ceny jednej roboczogodziny różnią się w zależności od regionu i wybranego miejsca naprawy. Oczywiście chcemy korzystać z najlepszych warsztatów, więc uśredniony koszt robocizny z pewnością będzie zbyt niski.
Przyjrzyj się także, czy w kosztorysie uwzględniono ceny części oryginalnych, a nie znacznie tańszych i gorszych zamienników. To również jedna z popularnych taktyk zaniżenia wysokości odszkodowania OC. Dokładnie przeanalizuj wszystkie pozycje, ponieważ rzeczoznawca mógł w kosztorysie pominąć jakiś element, wymagający naprawy. Sprawdź także, czy w odszkodowaniu uwzględniono fakt utraty wartości, ponieważ powypadkowy samochód reprezentuje niższą wartość na rynku wtórnym, niż bezwypadkowy egzemplarz.
Jeśli w otrzymanym kosztorysie dopatrzysz się opisanych nieprawidłowości, to najpewniej przyznano Ci zaniżone odszkodowanie OC (np. przez MTU). Możemy podjąć różne kroki w celu dochodzenia należności – pisanie odwołań, walka w sądzie itp. Alternatywnym sposobem na szybkie uzyskanie wyższej gotówki jest sprzedaż roszczenia.
Masz pytania w sprawie odszkodowań? Skontaktuj się z nami!
TELEFON
600 096 744
E-MAIL
odszkodowania@ubiius.pl
Pomożemy Ci uzyskać najwyższe odszkodowanie i zadośćuczynienie
Zadzwoń do nas – oddzwonimy!